Trichologické vyšetrenie - TrichoLab®

Výhody vyšetrenia

• Najmodernejšia prístrojová diagnostika vlasov a vlasovej pokožky
  • Brilantne nasnímané trichoskopické snímky zmien vlasového stvolu, ústí vlasových folikulov, perifolikulárnej epidermis a mikrocirkulácie
  • Rýchla a bezbolestná analýza nasnímaných zmien, ich porovnanie s charakteristickými trichoskopickými črtami popísanými pri jednotlivých ochoreniach vlasov, napr. pri ložiskovom padaní vlasov, androgenetickej alopecii, telogénnom effluviu, jazviacich alopeciach a trichotillománii
  • TrichoLab® Expert team – konzultačná spolupráca pri vyhodnocovaní snímok s medzinárodne uznávanými vlasovými expertmi
  • Vypracovanie personalizovaného reportu s možnosťami liečby
  • NU´CLINIC – najbohatšie skúsenosti vo vlasovej diagnostike
  • Sme prvá klinika na Slovenku a v Čechách, ktorá zaviedla moderné trichoskopické vyšetrenie TrichoLab® do diagnostiky vlasových ochorení

Informácie o zákroku

+ Priebeh vyšetrenia

Vyšetrenie realizujeme špičkovým digitálnym videodermatoskopom FotoFinder®. Na úvod digitálnou kamerou Medicam 1000 urobíme prehľadové snímky vlasatej časti hlavy. Následne nasnímame 15 snímok z vopred definovaných oblastí kapilícia (z temena, spánkov a záhlavia). Snímky sú diagnosticky vyhodnotené v spolupráci s medzinárodným trichoskopickým laboratóriom. Na základe výsledkov diagnostiky z medzinárodného laboratória následne spracujeme a navrhneme individuálne možnosti liečby pre konkrétneho pacienta.

Trichoskopické vyšetrenie vrátane anamnestického rozboru trvá približne 1-1,5 hodiny.

+ Indikácie k vyšetreniu
  • Pri zvýšenom padaní vlasov
  • Pri poruchách rastu vlasov alebo zmene kvality vlasov
  • Diagnostika androgénnej alopécie
  • Diagnostika telogénneho effluvia, anagénneho effluvia, trichotillománie
  • Diagnostika ochorení vlasovej pokožky (seborea, lichen, jazviace zmeny…)
+ Aká je príprava k vyšetreniu

K zabezpečeniu kvalitnej mikroskopickej vizualizácie vlasov odporúčame u pacientov s väčším množstvom šedivých vlasov 14-21 dní pred vyšetrením si vlasy na tmavo zafarbiť.

Trichologické vyšetrenie začíname vstupným pohovorom (anamnézou) s vyšetrením zdravotného stavu pacienta. Anamnéza nás nasmeruje k doporučeniu ďalších krvných, biologických a orgánových testov, ktoré nám pomôžu odhaliť prípadné zápalové alebo iné ochorenia v tele, ktoré môžu byť spúšťačom vlasového problému. Po vstupnom vyšetrení pacienta nasleduje trichoskopické vyšetrenie vlasov.

K získaniu čo najlepšieho obrazu o zdravotnom stave pacienta odporúčame cestou obvodného lekára vyšetriť základné krvné a biochemické parametre: krvný obraz, zápalové markery, biochémiu krvi, ionogram, hormóny štítnej žľazy, hladinu železa a jeho väzobnú kapacitu, hladinu vitamínu D, výtery hrdla a nosa, moč.

Výsledky testov priniesť so sebou na vstupné vyšetrenie.

Na požiadanie pacienta vykonávame odbery krvných testov aj v našom zariadení. Ceny za vyšetrenia sú stanovené podľa aktuálneho cenníka partnerského laboratória.

+ Kombinácia vyšetrenia

Vyšetrenie TrichoLab® je možné doplniť ďalším trichologickým vyšetrením Trichoscale Pro© (trichogramom), ktoré okrem iného výborne slúži na sledovanie aktivity rastu vlasov v androgén-závislej a androgén-nezávislej oblasti hlavy a tým na presnú diagnostiku androgénnej alopécie od iných typov padania vlasov.

Vyšetrenie TrichoLab® je možné kombinovať aj s genetickým testom na androgénnu alopéciu, ktorým potvrdíme stupeň genetickej záťaže na androgénnu alopéciu.

+ Cena zákroku
Trichologické vyšetrenie - TrichoLab®